۱۳۹۰ مهر ۱۶, شنبه

روز جهانی کودک،روز وفات استو جابز،سالروز ولادت امام رضا(ع)،تولد کیانا

امروز روز جهانی کودک بود،امروز استو جابز مرد،امروز سالروز ولادت امام رضا بود،حالا میگویید این ها چه ربطی به هم دارند،راستش شاید تنها ربطش دلمشغولی های امروز من باشد.
"استیو جابز" مرد متفکر دنیای کامپیوتر و آی تی درگذشت.او که سالها قبل در گاراژ خانه اش کارش را آغاز کرده بودبنیانگذار شرکت اپل بودکه به تازگی به دلیل سرطان پانکراس (لوزالمعده )از مدیریت شرکت اپل کناره گیری کرده بود و جای خود را به دوست قدیمی اش "تیم کوک" داد.
مرگ امثال استیو ضایع بزرگی محسوب میشود.باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ضمن تسلیت درگذشت او گفت:استیو کاری کرد که دنیا برای اکثر ما جای بهتری شود.بسیاری از مظاهر دنیای آی تی به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر تفکرات استیو جابز قرار داشت.بیل گیتس رقیب همیشگی استیو جابز نیز مرگ او را تسلیت گفت.او را با ادیسون قیاس گرفته اند که نحو زندگی مارا تحت شعاع قرار داد.او توانست هنر و تکنولوژی را به هم پیوند زده است .عمق عظمت استو جابز وقتی مشخص میگردد که در زمانی کم از در گذشت او خبر مرگش با دستگاه های آیفون و آیپید او در سراسر دنیا و به گوش میلیونها نفر رسید.هم اکنون که من در حال تایپ این مطالب هستم دختر 5 ساله ام دارد با کامپیوتر کار میکند.و کامپیوتر اتاق دیگر هم که رسیور برروی آن نصب است در حال نمایش شبکه های ماهواره است.تیم کوک (Timothy D. "Tim" Cook) در سال 1960 در آلابامای آمریکا به دنیا آمد
وی پدرش کارگر کارخانه کشتی سازی بود و مادرش خانه‌دار. کوک در سال 1982 از دانشگاه Auburn در رشته مهندسی صنایع لیسانس خود را دریافت کرد و در سال 1988 از دانشگاه Duke در رشته MBA فارغ التحصیل شد.
وی در سال 1998 زمانی که در شرکت Compaq به عنوان جانشین مدیرعامل خدمت می‌کرد، به اپل پیوست. تیم کوک در بدو ورود به اپل مسئولیت مدیریت عملیات «روز به روز» را در این شرکت به عهده گرفت.
سابقه 29 ساله کوک در صنعت کامپیوتر در مجموع 13 سال کار برای اپل و 12 سال برای IBM است. همچنین وی عضو هیئت مدیره شرکت نایکی هم به حساب می‌آید.

کوک در خون‌سردی و آرامش بسیار شهرت دارد. او آدمی تودار و ساکت است. وی به برگزاری جلسات کارکنان در روزهای تعطیل یکشنبه (به دلیل آماده شدن برای هفته پیش رو) معروف است و بارها دیده شده که ایمیل‌های کاری خود را از ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح پاسخ داده است.در مورد او گفته اند که او کسی بود که توانست فن آوری رابا هنرترکیب کند.روحش شاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر